سرپرست اداره آبیاری قیر و کارزین منصوب شد...

با صدور حکمی از سوی حامد نوروزی مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان فارس ، مهدی شهریاری به سمت سرپرست اداره آبیاری قیر و کارزین انتصاب و در جلسه شورای ادارای شهرستان قیر و کارزین معارفه گردید.

در این جلسه که به مناسبت هفته منابع طبیعی و با حضور آقایان کاظمیفرماندار،  مهندس نوروزی مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان فارس، مهندس نیکبخت مدیر آبیاری های جنوب فارس و مهندس بهمنی معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ، حاج آقا اکبری امام جمعه و روسای ادارات شهرستان قیروکارزین در پارک جنگلی آبسکویه برگزار گردید،  فرماندار ضمن تقدیر و تشکر از مهندس نوروزی بابت تعامل و همکاری با فرمانداری و اعضای شورای تامین و شورای  اداری  از ایشان ومهندس  نیکبخت به عنوان مدیرانی پرکار،توانمند، مردمی، متعهد و متخصص نام برد و همچنین خواستار حفاظت از منابع طبیعی و منابع آب  به عنوان میراث گرانبهای ملی در سال اقتصاد مقاومتی ‌؛ تولید و اشتغال شد و خاطرنشان کرد که این میراث حیاتی و ارزشمند  متعلق به آیندگان نیز است .

در ادامه مهندس نوروزی مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی فارس به ایراد سخن در خصوص وضعیت بحرانی و اسفناک آب در شهرستان های استان فارس  پرداخت و در راستای صرفه جویی و بهره وری از منابع آب خواستار نامگذاری هفته ای بنام  «هفته منابع آب» در تقویم ملی شد .

مهندس نوروزی خاطرنشان کرد؛ همه مسئولین و اقشار مختلف مردم باید تلاش نمایند تا فرهنگ مصرف بهینه آب رواج یابد و تاکید نمودند بنده توقعی از مسوولین بجز اجرای قانون در راستای حفاظت از منابع آب ندارم و هر درخواستی که  به حفظ و صیانت از منابع آب لطمه بزند پذیرفتنی نیست چرا که شرایط و وضعیت منابع آب در وضعیت بحرانی قراردارد و امروز شاهد هستیم که در برخی از استان ها مسائل اجتماعی و امنیتی با موضوع تامین آب گره خورده است.

در ادامه مهندس نیکبخت مدیر آبیاری های جنوب فارس  از مخاطرات مصرف بی رویه آب و خشکیدن رودخانه ها و چاه ها سخن گفت.

ایشان میزان بالای مصرف آب در هکتار را  فاجعه دانست  و گفت؛ میانگین بارش امسال نسبت به سال قبل        هشتاد درصد کاهش یافته در حالی که میانگین مصرف آب در ایران فوق العاده بالاست و کاهش چندانی نیافته است؛ همچنین مهندس نیکبخت افزود، از امام جمعه محترم  می خواهیم که تبعات خشکسالی و کمبود آب را در خطبه های نماز جمعه بازگو نمایند چرا که آب های زیر زمینی که به نوعی «منابع آب  ده هزارساله» است      متاسفانه طی چهل سال اخیر به دلیل مصرف بی رویه  در حال اتمام شدن است.

مهندس نیکبخت افزود؛ متاسفانه  بیشترین فشاری که بر روی مسئولین حوزه منابع آب وجود دارد، درخواست های غیرقانونی منجمله  کم کردن جریمه ها و اجازه برداشت بیش از حد مجاز از منابع آب است.

ایشان تأکید کرد؛ همه مسوولان محترم کارهای فرهنگی در خصوص کاهش مصرف آب  را رواج دهند تا هم  آب بهینه مصرف شود و هم بهره برداران ما بیشتر آسیب نبینند.

در پایان طی حکمی از جانب مهندس نوروزی  مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی، مهندس مهدی شهریاری به عنوان رئیس اداره آبیاری شهرستان قیروکارزین معرفی گردید. 

 


چاپ