دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس در جلسه شورای اداری استان مطرح کرد :

فارس در حوزه منابع آبی می تواند پیشگام باشد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در سخنرانی خود در جلسه شورای اداری استان در حضور استاندار و معاونین ایشان به بیان مسائل حوزه منابع آب استان پرداخت.
 
به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای فارس، حمیدرضا دهقانی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه تا آذرماه امسال بارندگی موثری نخواهیم داشت، تاکید کرد: کشاورزانی که در پایین دست سدها مشغول به فعالیت هستند، در کشت به ویژه گندم و سایر محصولات این مهم را لحاظ کنند و در صورتی که کشت انجام شود، متضرر خواهند شد.
 
 با بیان اینکه محدودیت منابع آبی نه تنها در فارس که در کشور و بسیاری از نقاط دنیا حاکم است، گفت: فارس در حوزه منابع آبی نیز با رفع مشکلات فعلی می‌تواند پیشگام باشد. 
او ادامه داد: اگرچه در سالی که پشت سر گذاشتیم با کمبود بارش ۶۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل مواجه بودیم که در ۴۰ سال اخیر کم سابقه بود و از این جهت دچار کمبود منابع آبی زیادی شدیم، اما با همیاری همه متولیان، امسال منابع آبی در فارس مدیریت شد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه این استان از محدود استان‌هایی است که هیچ آبی از دیگر استان‌ها دریافت نمی‌کند، گفت: فارس استان بی آبی نیست و بالغ بر ٩ میلیارد مترمکعب سالانه آب در این استان استفاده می‌شود.
 
دهقانی عنوان کرد: آب رابطه مستقیمی با معیشت کشاورزان دارد و ممکن است انتقاد کنند که چرا ما سخت‌گیری می‌کنیم اما واقعیت این است که نسل آینده به واسطه چگونگی مصرف و مدیریت منابع آبی فعلی از ما پرسشگری خواهند کرد.
 
او همچنین با بیان اینکه فارس به اندازه ١٦ استان کشور دارای منابع آبی زیر زمینی با ٧٢ هزار چاه پروانه دار است، گفت: این گستردگی استفاده از منابع اب زیرزمینی ما را نشان می‌دهد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: به خاطر تلاش‌های انجام شده در اجرای پروژه های آبرسانی در استان،امسال با کمترین میزان نوبت بندی و... ناشی از کمبود آب شرب نسبت به سال‌های گذشته مواجه بودیم.
 
دهقانی همچنین یادآور شد: پروژه‌هایی در دست اقدام داریم که با تامین اعتبار امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

چاپ