فایل ضمیمه (سایز: 145KB فرمت: pdf)

بازدید از سد سلمان فارسی، شبکه و کانال پایاب کارزین در معیت جناب مهندس هاشمی مدیر کل محترم دفتر فنی و مهندسی حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان شرکت مدیریت منابع آب ایران

.................

 در این بازدید و با حضور مهندس هاشمی، مهندس جلالی ، مهندس نوروزی، مهندس خوشاب، مهندس نیکبخت و مهندس حاتمی از مناطق مورد نظر از جمله بند انحرافی امام حسین واقع در کارزین ، شبکه و کانال های پایاب ، بند انحرافی افزر و سد سلمان فارسی بازدید لازم بعمل آمد که طی این بازدید مسولین شهرستانی از جمله آقایان  کریمی فرماندار، ظریفی معاونت فرمانداری، میرزایی بخشدار مرکزی، خورشیدی بخشدار  افزر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و تنی چند از کارشناسان ستادی ایشان ، جمعی از  باغداران، کشاورزان، بهره برداران و ذینفعان دشت های قیر، علی آباد و افزر و... این هیات را همراهی می کردند.

در پایان بازدید، این هیات در محل سد سلمان فارسی به ریاست فرماندار محترم تشکیل جلسه داد که در جریان این نشست ابتدا کریمی فرماندار قیروکارزین ضمن خوش آمد گویی بر لزوم و اهمیت مدیریت اب کشاورزی به عنوان عنصری حیاتی تاکید کرد و گفت : شهرستان قیروکارزین با توجه به  قطب باغداری و کشاورزی بودن و اشتغال قاطبه مردم به شغل کشاورزی نیاز مبرم به میزان آب تخصیص یافته دارد و در جهت جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره وری انتقال آن از طریق لوله های تحت فشار GRP  ضروری می باشد.

 انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین نیز گفت چون انتقال آب در حال حاضر از طریق کانال در بعضی قسمت ها صورت می پذیرد میزان اراضی مشروب از حجم آب تخصیصی بسیار کمتر از سطح مورد انتظار است و حداکثر به یک سوم آن میرسد که این موضوع  ضرورت انتقال آب از طریق لوله ها را یاد آور مینماید .

 جناب مهندس هاشمی از شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز بر لزوم بهره برداری اصولی از امکانات و توانایی های موجود و نقش آب های رها شده از منظر زیست محیطی  تاکید نمود و گفت : باید مصرف درست آب را نهادینه نمود و موتور پمپ های غیر مجاز را ساماندهی کرد  . ایشان در ادامه گفت وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای همگرایی با وزارت جهاد کشاورزی  در جهت اجرای طرح معطوف میدارد .

در پایان این جلسه  ابوالحسنی مدیرکل دفتر شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر از حضور مسئولین در جلسه و تلاش های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در اصلاح الگوی کشت محصولات و افزایش بهره وری آب ، گفت : در جهت بهبود راندمان آب  ایجاد شبکه های آبی از طریق لوله مورد تائید قرار گرفته است که در این خصوص رساندن آب به اراضی کلاس یک و بهره برداران قدیمی در اولویت و تعهد است که با حضور در منطقه عرصه اجرای طرح به خوبی بررسی و بازدید شد و اظهار امیدواری نمود که مراحل  عملیاتی طرح به زودی آغاز شود .

این جلسه با بدرقه هیات، توسط امام جمعه محترم شهرستان به پایان رسید .

*روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان فارس


چاپ